Je kunt HTML5 banners ook wel omschrijven als dynamische advertenties van een beperkte bestandsgrootte. De banners worden met name gebruikt om een hoger engagement te creëren en moeten zorgen voor een hoger doorklikratio. Ondanks de beperkte grootte hebben HTML5 banners vaak heel erg veel mogelijkheden.
Combinatie van HTML-, CSS en JS-talen
Voordeel van HTML5 banners is dat ze gemakkelijk op allerlei verschillende apparaten als bijvoorbeeld desktop, iPhone en Android toepasbaar zijn. Juist die eigenschap wordt door een enorme toename in het mobiele verkeer steeds belangrijker voor adverteerders. HTML5 banners kun je zien als een combinatie van bestaande HTML-, CSS- en JS-talen. Met de banners is het mogelijk om interactieve banners te creëren, waardoor adverteren met rich media een optie is. Rich media advertenties triggeren de doelgroep om interactie aan te gaan met de banner.
Banners leveren een hoger engagement op
Het werken met banners biedt een aantal duidelijke voordelen. Je hebt namelijk de optie om te werken met interactieve en geanimeerde advertenties en dat zal en een hoger doorklikratio en een hoger engagement opleveren. HTML5 banners geven bovendien meer zichtbaarheid en staan borg voor een groter bereik. Daarnaast zijn de banners voor de zoekmachines prima indexeerbaar en kun je ze bovendien gemakkelijk aanpassen middels het gebruik van een XML-file.
Je vergroot vooral je zichtbaarheid
Wil jij je onderscheiden tussen alle andere online advertenties? Dan is het zeer zeker de moeite waard om met banners te gaan werken. Zeker voor ondernemers met een creatief brein zijn de banners ondertussen onmisbaar geworden. De banners zijn onderscheidend en vooral visueel ingesteld. De zichtbaarheid van een dergelijke banner is dan ook altijd groot en geldt meteen ook als het belangrijkste aspect van een campagne met deze banners. Deze banners zijn in negen van de tien gevallen een lust voor het oog. En dat werpt zakelijk gezien ook vruchten af.
Creation | Online Marketing Bureau Rotterdam.
Liever HTML5 banners dan het gebruik van een GIF
Een HTML-banner is iets anders dan een GIF, een tool die ook wel eens wordt ingezet voor display advertising. Het is echter verstandiger om te kiezen voor banners. Die ondersteunen veel meer kleurruimte in vergelijking met een GIF en bovendien heb je bij het gebruik van een GIF geen interactief element. Bovendien is de kwaliteit van HTML 5 wat betreft de afbeeldingen vele malen beter in vergelijking met een GIF. Het moge duidelijk zijn; wil je echt opvallen dan werk je bij voorkeur met HTML 5. Het geeft de creativiteit een boost en zorgt voor veel meer betrokkenheid. De zichtbaarheid wordt veel beter en bovendien werkt het bijzonder laagdrempelig, Met banners bereik je precies wat je wilt: opvallen om zo uiteindelijk meer omzet te genereren. Het is bewezen dat beeld altijd beter werkt dan tekst. Voor bewegend beeld is dat voordeel nog eens aanzienlijk groter. Daarom zijn de banners ook zo geliefd en worden ze zo veel gebruikt in de marketingwereld. Daarmee heb je voldoende redenen om deze manier van adverteren ook eens serieus te overwegen. De resultaten van bedrijven die met HTML5 werken zijn in elk geval uitstekend.